torsdag den 17. december 2015

Ghana, dag 1 - Agostino Road, Accra

Jeg ankom til Accra i går aftes og fik straks indlogeret mig ved mine forældre. I dag har jeg tilbragt en del tid på vores altan, hvorfra udsigten er god. Laughing Dove, Yellow-billed Kite, Pied Crow, Common Bulbul, Western Grey Plantain-eater, Cattle Egret og Broad-billed Roller er alle talrige arter i området.
En del andre arter er ydermere kommet i notesbogen, inklusiv Splendid Glossy Starling, Greater Blue-eared Starling, Lizard Buzzard, Shikra, African Grey Parrot, Senegal Parrot, Rose-ringed Parakeet og Red-eyed Dove. Det blev ovenikøbet til en ny lifer, i form af to fine African Grey Woodpecker som begge sad stille i lang tid i toppen af et træ.
Grey Kestrel
Pied Crow


Lizard Buzzard
Broad-billed Roller over altanen. Minimum 6 fugle fouragerede nær lejligheden om aftenen.
Om aftenen kunne vi nyde synet af tusindvis af fruit bats, som fløj over byen i et bredt bælte.


Over and out,
Anders

1 kommentar:

  1. Godt at læse at du er kommet godt frem. Glæde mig til at følge dig i de næste mange måneder.

    I må have en god jul

    Vh Erhardt

    SvarSlet